Nieuwsbrief 23 mei

Beste E-rally liefhebbers,
A.s. zaterdag gaat het gebeuren.

Op de valreep nog wat informatie waarmee we de dag goed kunnen laten verlopen.

U bent met de vorige nieuwsbrief al aardig bijgepraat wat het laden betreft, maar voor de zekerheid toch nog wat kernpunten.

De route is minimaal 210 km lang. Dat betekent dat iedereen aan de start moet komen met voldoende lading. Wij stellen voor om uit te gaan van minimaal 250 km, liefst 275 tot 300 km.
Dat betekent dat de meesten van ons vóór de start enige tijd aan de Supercharger moeten staan.
Natuurlijk rekenen we er op dat iedereen vol van huis vertrekt om daarmee het laden te beperken.

Voor het gemak halen we er wat informatie uit de vorige nieuwsbrief bij:

U vindt de eerdere nieuwsbrieven op de website van de E-Rally.

Degenen die blijven slapen zitten in de eerste groep. Zij kunnen dan de avond van te voren laden. We zullen daar ook bij zijn, maar als iedereen “sociaal laadt” (en dus niet de hele avond / nacht blijft staan… strafpunten! ;-)) dan zal dat wel goed komen.

Dan is de tweede groep gevuld met rijders uit de omgeving, die als ze thuis vol vertrokken zijn eigenlijk niet hoeven bij te laden. Idealiter doen zij dat ook niet / alleen als er plek is…

De derde groep bestaat uit diegenen die ’s ochtens nog van ver(re) moeten komen. Als iedereen daar dan op het laatste moment aankomt (want toch een hoog startnummer) dan hebben we een uitdaging….
We gaan laden op basis van “wie het eerst komt, die het eerst laadt”…. Wel willen we vragen bij de auto te blijven tijdens het laden, zodat zodra alles vol staat en de volgende zich aandient, degene die vol genoeg is meteen plaats kan maken.
De meesten zijn met meer dan 1 personen per auto, dus de ander kan evt. alvast in gaan schrijven. Mocht je dan toch weg moeten vanwege de briefing, zet dan (als je vol genoeg bent) de auto vast even opzij….

Op vrijdagavond is er een diner. De starttijd van het diner is 19.00 uur dus heeft u zich opgegeven, zorg er dan voor dat u om 19.00 aan tafel kunt.
Mocht u daardoor wat krap zitten wat het laden betreft, maakt u zich geen zorgen, de Supercharger is de gehele nacht “open”.
In tegenstelling tot eerdere berichten maakt u aan tafel een keuze uit de beschikbare menu’s.

Komt u zaterdagmorgen, dan is de officiële ontvangst tussen 8 en 10 uur maar komt u gerust iets vroeger i.v.m. het laden.

De deelnemers starten vanaf 10.30 uur.

Ergens in het parcours is de lunchpauze ingebouwd. Het wijst zich voor u allemaal vanzelf, als u de aanwijzingen van onze rally specialist Rally en Meer opvolgt.
In grote lijnen: Bij aankomst op de lunchlokatie wordt u opgewacht en als eerste zal er een leuk fotomoment zijn waarop uw auto tegen een passende achtergrond zal worden gefotografeerd. Een leuk aandenken aan de dag, Laat u hiervoor bij de lunchlokatie uw emailadres achter?

Vervolgens wordt u naar de parkeerplaats geleid waar u op aanwijzingen uw auto parkeert. De volgorde van binnenkomst is gelijk de volgorde van vertrek, dus let u zelf even welk nummer of welke nummers vóór u binnenkwamen. Uiteraard is onze rally specialist Rally en Meer aanwezig om e.e.a. vlekkeloos te laten verlopen.

De tocht eindigt in Amsterdam. De feestelijke afsluiting vindt bij Tesla plaats maar op het terrein van Tesla is niet genoeg parkeerruimte. U wordt daarom naar het nabijgelegen parkeerterrein van Borchland http://www.borchland.nl geleid waar u uw auto parkeert. Uw auto wordt vakkundig bewaakt door VMB security & services http://www.vmb-security.eu/.

Bij het oprijden van het terrein kiest u tussen twee mogelijkheden.

1) Heeft u nog genoeg lading over om thuis te komen of een Supercharger op de route (let wel, in dit geval NIET de Supercharger Amsterdam) te halen dan parkeert u de auto totdat u weer vertrekt.

2) Moet uw auto nog (bij)geladen worden, dan geeft u ter plaatse de sleutel af en een opgave van het gewenste aantal te laden kilometers. Dan zullen de als altijd enthousiaste medewerkers van Tesla de auto in de loop van avond naar Tesla rijden en daar bijladen en weer terugzetten. Geen Valetparking, maar Valetcharging dus.

Uzelf zult vanaf het parkeerterrein naar Tesla vervoerd worden en later ook weer terug.

In de loop van avond vindt de veiling plaats. U kunt hier alvast de lijst met de te veilen objecten downloaden en bekijken.

Om deel te kunnen nemen is het noodzakelijk om een z.g. vrijwaringsverklaring te ondertekenen. Deze vindt u hier.

Wilt u hem uitprinten en ingevuld en ondertekend bij de start inleveren?

Hiermee hebben we eigenlijk alles wel geregeld. Rest nog mooi weer. Donderdag zal er op basis van weersvoorspelling van Amara Onwuka bepaald worden of we binnen of buiten de feestelijkheden laten plaatsvinden

Rest ons u een heerlijk dag toe te wensen, veel rijplezier, succes bij het volgen van de route en natuurlijk een behouden aankomst op het Tesla motors European Headquarters in Amsterdam.